نصيحت كردن پلیس آگاهی پارکینگ قانونی

نصيحت كردن: پلیس آگاهی پارکینگ قانونی دوربین اردبیل تحقیقات فرزند پرونده دوربین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار حوادث مردم ذره‌ای آمادگی در برابر زلزله ندارند ، زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند

    مدیر گروه سابق ژئوتکنیک لرزه‌ای پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با بیان اینکه زلزله بالای 6 ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند، گفت: از طرفی

    مردم ذره‌ای آمادگی در برابر زلزله ندارند ، زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند

    زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می کند/ مردم ذره ای آمادگی در برابر زلزله ندارند

    عبارات مهم : ایران

    مدیر گروه سابق ژئوتکنیک لرزه ای پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با بیان اینکه زلزله بالای 6 ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می کند، گفت: از طرفی دیگر زیاد تلفات در مناطقی است که منزل های غیرمهندسی ساز و فرسوده دارند.

    کمالیان، یک زمین شناس که دارای دکترای زلزله شناسی هست، در گفت وگو با ایلنا، در تحلیل زلزله شب گذشته پایتخت کشور عزیزمان ایران و فعال شدن گسل اشتهارد، اظهار داشت: شاهد بودیم که شب گذشته مردم بعد از وقوع زلزله چه تصویر العمل هایی هیجانی داشتند و حتی در کوچه و بعد کوچه ها ترافیک شدیدی به وجود آمد. خوشبختانه صدمات مالی و جانی نداشتیم ولی فرض کنید که اگر زلزله قدرت بیشتری داشت و جای پرسش دارد که اگر تعدادی بر اثر ریزش آوار مصدوم می شدند، چطور با این ترافیک مصدومان باید به مراکز درمانی انتقال یافته می شدند.

    مردم ذره‌ای آمادگی در برابر زلزله ندارند ، زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند

    وی با اشاره به اینکه اگر قدرت زلزله کمی زیاد بود؛ فاجعه ای رخ می داد، گفت: من هر لحظه این مثال را می زنم که هنگامی که چند سال گذشته، یک هواپیمای نظامی در پایتخت کشور عزیزمان ایران سقوط کرد تمام پایتخت کشور عزیزمان ایران قفل شد؛ تازه آن یک اتفاق نقطه ای بود و پایتخت کشور عزیزمان ایران را قفل کرد ولی زلزله که عموم پایتخت کشور عزیزمان ایران را دربرمی گیرد به طور حتم تصویر العمل مردم هیجانی تر و وسیع تر خواهد شد.

    کمالیان با بیان این مطلب که شب گذشته تبعات یک زلزله بسیار کوچک را تجربه کردیم و باید جهت مردم و مسئولان یک درس بزرگ باشد، اضافه کرد: دیشب هیچ کدام از مردم ذره ای آمادگی در برابر زلزله نداشتند و این یعنی هیچ آموزشی ندیدند. باید جهت مردم پروتکل هایی را در زمینه نوع مواجهه با زلزله طراحی، معرفی و آموزش دهیم. دیشب شاهد بودیم که حتی بعضی ها فراموش کرده بودند که گوشی خود را بردارند؛ در حالی که گوشی وسیله بسیار مهمی در وقت وقوع زلزله است.

    مدیر گروه سابق ژئوتکنیک لرزه‌ای پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با بیان اینکه زلزله بالای 6 ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند، گفت: از طرفی

    این زمین شناس ضمن اشاره به اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران منطقه ای است که از نظر تاریخی نشان داده که زلزله داشته و شهر ری زلزله های وحشتناک و خرابی هایی در گذشته داشته هست، گفت: ما گسل های جوانی را در شمال و جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم که نشان دهنده این هست، این منطقه آرام نیست؛ باید مسئولان و مردم باور کنند و ایمان و اطلاعات کافی را در این رابطه داشته باشند که البته متاسفانه دیشب دیدم که هیچ کس آمادگی کافی و مورد نیاز را نداشت که واقعا مساله تاسف باری هست. البته مسئولان خوشبختانه دیشب خوب عمل کردند و بلافاصله دور هم جمع شدند و تشکیل جلسه دادند ولی این موارد مورد نیاز است ولی کافی نیست. مردم هم باید همین آمادگی را مانند مسئولان داشته باشند؛ ولی هنوز به این باور نرسیدند و باید آمادگی های ابتدایی و اضطراری را داشته باشند.

    وی با بیان اینکه زلزله بالای 6 ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می کند، گفت: از طرفی دیگر زیاد تلفات در مناطقی است که منزل های غیرمهندسی ساز و فرسوده دارند و اگر خدای نکرده تبعاتی مانند نشت آب و گاز داشته باشیم، میزان تلفات زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

    مدیر گروه سابق ژئوتکنیک لرزه ای پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ادامه داد: ۳۰ هزار زمین لزره ۴. ۳ ریشتری انرژی اش برابر یک زلزله ۷. ۳ ریشتری هست؛ زمین لرزه ای که در سرپل ذهاب آمد انرژی اش برابر با ۳۰ هزار زلزله ۴. ۳ ریشتری است و زمین لرزه ای که شب گذشته در ملارد رخ داد، انرژی اش برابر با ۲۰ هزار زلزله ۴. ۳ ریشتری بوده است.

    مردم ذره‌ای آمادگی در برابر زلزله ندارند ، زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند

    وی راجع به اینکه گفته شده است که گسل اشتهارد ۷۰۰ سال پیش زلزله هفت ریشتری را ایجاد کرده با این وجود آیا می توان منتظر زلزله هایی با قدرت زیاد در پایتخت کشور عزیزمان ایران بود، گفت: اصولا هنگامی که از پایتخت کشور عزیزمان ایران حرف می زنیم، یعنی باید یک مثلثی را از لواسانات تا محمدآباد کرج و حسن آباد قم را در نظر بگیریم که تحت تاثیر دو سیستم گسلی بسیار مهم شمال و جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند که هر کدام از این ها چندین گسل مهم را در خود جای دادند.

    وی با تاکید بر اینکه تعداد بسیار زیادی گسل در داخل پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند گسل باغ فیض و گسل کتابخانه ملی وجود دارند، گفت: گسل های زلزله زا در تهران، گسل های جنوب و شمال هستند که مابین این دو گسل بالای ۱۵، ۱۶ گسل دیگر واقع شده است است که زلزله زا نیستند ولی تحت تاثیرند. ما به این گسل ها، انتقالی می گوییم و اگر گسل شمال و جنوب تکان بخورد، این ها هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این گسل های داخلی نمی توانند انرژی را در درون خود نگه دارند و ما اصولا از گسل های بزرگ، انتظار زلزله های بزرگ داریم.

    مدیر گروه سابق ژئوتکنیک لرزه‌ای پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با بیان اینکه زلزله بالای 6 ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند، گفت: از طرفی

    دکتر کمالیان ادامه داد: پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر تاریخی زلزله های فراوانی داشته و ما می توانیم بگوییم که سن زلزله شناسی در کشور عزیزمان ایران بالای ۳۰ سال نیست در حالی که حداقل باید بالای ۷۰، ۸۰ سال اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم راجع به وقت بازگشت زلزله ها اظهارنظر و قضاوت کنیم و حدس و گمان هایی که راجع به بازگشت زلزله مطرح شده است بر اساس همین اطلاعات کم است.

    وی با بیان این مطلب که اصولا در کشور عزیزمان ایران آمار صد ساله و زلزله های تاریخی نشان داده که تقریبا هر ۱۰ سال زلزله بالای هفت ریشتر را داشته ایم، تصریح کرد: البته به این معنا نیست که دقیقا هر ۱۰ سال این زلزله رخ دهد یعنی ممکن است طی ۱۰ سال چهار مورد زلزله بالای هفت ریشتر داشته باشیم و در یک سال هم ممکن است اصلا زلزله ای نداشته باشیم. به طور مثال در قوچان (خراسان) طی ۱۳ ماه دو زلزله هفت ریشتری داشته ایم ولی به طور میانگین وقوع زلزله بالای هفت ریشتری حدود ۱۰ سال است.

    مردم ذره‌ای آمادگی در برابر زلزله ندارند ، زلزله بالای ۶ ریشتر در پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات ایجاد می‌کند

    کمالیان گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران را جهت زلزله شناسی یک معما بیان کرد و در توضیح چرایی آن گفت: اگر به این گسل توجه بیشتری شود، متوجه می شویم که کاملا قفل کرده هست؛ یعنی دائما در حال ذخیره انرژی است و جمع شدن انرژی زیاد در خودش یعنی خطر. ما تعداد زیادی زلزله در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران ثبت می کنیم ولی وقوع زلزله بر روی گسل بسیار کم است و این نشان دهنده این است که این گسل در حال جمع کردن انرژی است و این عنوان یک زنگ خطر و هشدار است.

    این زمین شناس به بیانات دکتر زارع راجع به دومینویی بودن زلزله در کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و گفت: گفته شده است زلزله ها دو مینویی هست؛ یعنی انرژی را به یکدیگر پاس می دهند این گفته غلطی نیست، آیا که کشور ما به صورت کلی تحت فشاری از جنوب غربی به شمال شرقی هست. گسل جوان زاگرس، زمین لرزه سرپل ذهاب را ایجاد کرد و هنوز هم شاهد بعد لرزه های آن هستیم و از دیشب تاکنون نیز سه چهار بعد لرزه بالای چهار ریش تر در این منطقه داشته ایم. حتی در شیراز روز گذشته یک زمین لرزه داشتیم و فشار ها در حال آمدن به سمت شمال و شمال شرقی کشور هست. ولی باید بر روی مساله دومینو بودن زلزله کشور عزیزمان ایران زیاد بحث و بررسی علمی صورت گیرد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا زلزله ۵. ۲ ریشتری شب گذشته یک پیش لرزه بوده و یا زلزله اصلی، گفت: جهت اینکه بدانیم یک پیش لرزه است یا زلزله مهم باید اطلاعات کافی از پرسشها زمین شناسی و ژئوتکنیک عمیق آن منطقه داشته باشیم و این امکان وجود دارد که زلزله شب گذشته، یک پیش لرزه بوده باشد. متاسفانه ما در پایتخت کشور عزیزمان ایران چنین مطالعه ای را انجام نداده ایم ولی با توجه به اینکه زلزله شب گذشته، عمشق کم بوده و این کم عمق بودن احتمال این عنوان را زیاد می کند که ممکن است زمین لرزه یک پیش لرزه بوده باشد. آیا که یکی از پارامترهای پیش لرزه این است که عمق آن کم است و عمق هفت کیلومتر و یا کمتر از ۱۰ کیلومتر عمق بسیار پایینی در این زلزله است آیا که در کشور عزیزمان ایران اغلب زلزله ها با عمق بالای ۱۰ و نزدیک به ۲۰ کیلومتر اتفاق می افتد.

    کمالیان در پاسخ به این پرسش که یکی از سایت های زلزله نگاری آمریکا زلزله شب گذشته ۲ . ۴ریش تر ثبت کرده هست، آیا واقعیت دارد؟ گفت: خیر، این عنوان صحت ندارد آیا که سایت USGS آمریکا زلزله شب گذشته را ۲ .۵ اعلام کرده هست. گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران از فیروزکوه شروع شده است و تا پل طالقان ادامه دارد و چندین گسل را داراست در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به همین صورت است به طوری که گسل ورامین و کهریزک بوئین زهرا گسل جنوب را تشکیل می دهند.

    وی راجع به اینکه یک گسل چقدر می تواند؛ زلزله ایجاد کند؟ گفت: این عنوان بستگی به طول شکستگی گسل دارد؛ گسل هایی که طولشان زیاد از ۲۰ کیلومتر هست، می توانند زمین لرزه های بالای هفت ریشتر ایجاد کنند و هر چقدر زیاد باشد، احتمال وقوع زلزله با ریش تر اوج زیاد کردن می یابد یعنی گسلی که ما در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران داریم اینکه بتواند زلزله هفت و یا هشت ریشتری ایجاد کند امکان پذیر است و غیرمحتمل نیست ولی گسل های داخل پایتخت کشور عزیزمان ایران چنین پتانسیل هایی را ندارد.

    واژه های کلیدی: ایران | زلزله | روز گذشته | اخبار حوادث


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار